ابن خلدون کی مکمل زندگی اور تصنیفات

Ibn e Khaldood


                                                                                         پیدائش اور تعلیم

ابن خلدون 27  مئی  ء1332 میں تیونس میں پیدا ہوئے ابتدائی تعلیم اپنے قریبی مدرسے سے حاصل کی جس میں اسلامی تعلیما قرآن کریم اور مختلف عربی تعلیمات حاصل کیں۔ اپنی مہارت اور  خصوصیات کی وجہ سے انہیں چوبیس 24 سال کی عمر میں "صاحب العلامہ" کا عہدہ ملا ۔ صاحب العلامہ اس زمانے میں بادشاہوں کی طرف سے دیا جانے والا ایک عظیم عہدہ ہوتا تھا ۔ ابنِ خلدون کو ماہرِ تاریخِ ، ماہرِ تصنیفات ، قاضی اور بانی عمرانیات بھی کہتے ہیں ۔ ان کی زندگی کا کچھ عرصہ بادشاہ کی طرف سے دی گئی قید میں گزرا ۔ ابن خلدون کو جب جیل بھیجا گیا تب وہ اس وقت کے قاضی کے عہدے پر فائز تھے ۔ کچھ مصنفین نے لکھا ہے کہ آپ کو غداری کے الزام میں قید کیا گیا تھا جس کی وجہ سے انہیں 21 مہینے جیل میں ڈال دیا گیا  تھا۔ 


                                                 ابن خلدون کے مشہور تین نظریے  


1 Formation Of Asabiyyah

2 Formation Of Rural Arban Society Due To Asabiyyah

3 Change Occurred In Society Due To Asabiyyah



                                                              کا مطلب کیا ہے ؟   Asabiyyah

اصابیحہ ایک عربی زبان کا لفظ ہے جس کا مطلب ہے کسی خاص مقصد کے حصول کے لیے دو گروہوں کا جو کہ کوئی بھی گروہ ہو سکتا ہے چاہے وہ رشتہ دار ہوں یا دوور کے ہوں خون کا رشتہ ہو یا نہ ہو ساتھ رہنا یا کسی کام کو مل کر کرنا ۔ اس سارے عمل کو اصابیحہ کہتے ہیں  


                   ? ابن خلدون کو قید کیوں کیا گیا

ابنِ خلدون جو کہ اس وقت کے بادشاہ ابولحفظ کے خاص آدمیوں میں سے تھے تو انہوں نے بادشاہ کے بیٹے جن کا نام عبداللہ تھا کے ساتھ اپنے تعلقات بنانا شروع کر دیئے جو کہ بادشاہ کو ناگوار گزرا کیونکہ بادشاہ یہ سمجھتا تھا کہ ابنِ خلدون عبداللہ سے مل کر بغاوت کرنا چاہتا ہے اور اس وجہ سے بادشاہ نے ابنِ خلدون کو اکیس 21 مہینے قید میں رکھا ۔


                     ابنِ خلدون کی علمی خدمات               

                                                                                                                تاریخ 
                                                                                  مقدمہ 

                                                                                                                                                                                                                    مقدمہ

مقدمہ ابنِ خلدون کی بہترین تصنیف مانی جاتی ہے ۔ ابنِ خلدون نے مقدمہ میں معاشرے کو باریک بینی سے دیکھا سمجھا پرکھا اور اس کے بعد ایک مکمل تفصیل کے ساتھ انقلابی باب درج کیا ۔ اس تصنیف میں انہوں نے لکھا کہ گروہ کیسے بنتے ہیں معاشرے میں کون کون سی اور کس کس وجہ سے تبدیلیاں رونما ہوتی ہیں ۔ معاشرے کی تعریف اور ترتیب سب سے پہلے ابنِ خلدون نے بتائی ۔ انہوں نے تعلیمی نظام حکومتی نظام سماجی اور سیاسی نظام کے ایسے نظریے پیش کیے جنہوں نے دنیا کو یہ منوانے پہ مجبور کر دیا کہ اگر ایک مثالی معاشرہ قائم کرنا ہے تو ابنِ خلدون کے بنائے گئے اصولوں کو اپناؤ ۔ ابن خلدون نے مقدمہ میں معاشرے میں اور معاشرے میں رہنے والے لوگوں میں ہونیوالی تمام تبدیلیوں کو واضح کیا ۔ انہوں نے ان تبدیلیوں کیوجہ ہونے والے اثرات سے بھی واقف کرایا ۔ابنِ خلدون نے کئی نظریے پیش کیے جن کو صرف پڑھ کر انیسویں صدی کے سوشیالوجسٹس نے بہت نام کمایا ۔ سوشیالوجی کی بنیاد در اصل ابنِ خلدون نے رکھی تھی جس کو شروع شروع میں عمرانیات کہا جاتا تھا ۔

                                                                                                                                                                                                                          تاریخ

ابنِ خلدون کو مشہور کرنے والی تصنیف تاریخ تھی ۔ مقدمہ در اصل تاریخ کے اندر ہی لکھی گئی تھی لیکن بعد میں جب اس کو الگ الگ زبانوں میں ترجمہ کیا گیا تو مقدمہ کو الگ تصنیف مانا جانے لگا ۔ تاریخ میں ابنِ خلدون نے بہت سی قوموں کی تاریخ انکے رواج انکے ادب و ادیب انکے سماجی اور سیاسی معاملات کو لکھا ۔


وفات 

.ابنِ خلدون نے 17 مارچ 1406 کو 73 سال کی عمر میں مصر میں وفات پائی

بحوالہ

ابن خلدون محمد کاظم